PRESENTACION

 

 

Ràdio País qu'estó creada en Biarn en 1983 au moment de la neishença de las ràdios libras. Qu'ei difusada en Biarn, en Bigòrra e en Gèrs. Un sol e medish programa qu'ei difusat sus en Biarn e Bigòrra mentre qu'ua partida de la programacion ei especifica au Gèrs mercés a ua despenjada botada en plaça fin 2013.

Lo jornau e la tecnica que son assegurats per professionaus tecnicians e jornalistas titulars de la carta de premsa.

Ràdio País qu'ei ua associacion lei de 1901 animada per benevòlas e professionaus e gerida per ua federacion d'associacions. Lo son nom qu'ei "Federacion VIVRE AU PAYS Ràdio País", fondada en abriu de 1996. Qu'ei titulara de 3 frequéncias d'emission (89.8 en Biarn, 101.5 en Bigòrra e 90.8 dens lo Gèrs au torn d'Aush) e qu'emet tanben en streaming sus internet. Las associacions federadas que son Ràdio País Bearn, Ràdio País Bigòrra e Ràdio País Gers.

Las miras de la federacion que son :

  • promòver la lenga e la cultura d'òc en Gasconha peus mejans audiovisuaus.
  • assegurar de hèit lo servici public de radiodifusion en occitan.

 

Qu'ei ua ràdio independenta e bilingüa qui an per tòca de dar prioritat a l'expression en occitan-gascon mès tanben d'èster la votz de la vita locau e, entre aute per sa programacion musicau, de's har lo relais d'autas culturas minoritàrias.

Coma tota lenga a l'estat naturau, l'occitan qu'ei ua lenga dialectalizada e un deus interès màgers deu projècte Ràdio País qu'ei de balhar a enténer las divèrsas modalitats de l'occitan-gascon (nomiat tradicionaument biarnés en Biarn…) mès tanben las autas variantas occitanas : lengadocian, provençau, limosin. D'aqueth contacte que nèish la vita e la creacion dens la lenga. Atau, Ràdio País qu'ei un utís entà l'occitan en ensajant d'èster en fasa dab la diversitat de sons usatges.

Qu'ei uei le dia un mèdia estructurat e professionalizat de dimension regionau. Que s'escota dens lo sud de Gasconha e qu'ei membre fondator de la FIMOC (Federacion Interregionau de Mèdias Occitans) qui acampa mantuas estructuras qui òbran a la valorizacion de l'occitan dens lo maine de l'audiovisuau.

Ràdio País a été créée en Béarn en 1983 au moment de la naissance des radios libres. Elle est diffusée en Béarn, en Bigorre et dans le Gers. Un seul et même programme est diffusé en Béarn et Bigorre tandis qu'une partie de la programmation est spéfique au Gers suite à un décrochage est mis en place sur fin 2013.
Le journal et la technique sont assurés par des professionnels, techniciens et journalistes titulaire de la carte de presse.

Ràdio País est une association loi 1901 animée par des bénévoles et des professionnels et gérée par une fédération d'associations, son nom est "Federacion VIVRE AU PAYS Ràdio País", créée en avril 1996. Elle est titulaire de 3 fréquences d'émission sur la bande FM : (89.8 en Béarn, 101.5 en Bigorre, 90.8 sur le Gers autour d'Auch) et émet également en streaming sur internet. Les associations fédérées sont Ràdio País Bearn, Ràdio País Bigòrra et Ràdio País Gèrs.

Les objectifs de la fédération sont :

  • promouvoir la langue et la culture d'oc en Gascogne par des moyens audiovisuels ;
  • assurer de fait le service public de radiodiffusion en occitan.

 

C'est une radio indépendante et bilingue qui a pour objet de donner la priorité à l'expression en occitan-gascon mais aussi d'être la voix de la vie locale et, notamment par sa programmation musicale, de se faire le relais d'autres cultures minoritaires.

Comme toute langue à l'état naturel, l'occitan est une langue dialectalisée et un des intérêts majeurs du projet Ràdio País est de donner à entendre les diverses modalités de l'occitan-gascon (nommé béarnais traditionnellement en Béarn…) mais aussi les autres variantes occitanes : languedocien, provençal, limousin. De ce contact naît la vie et la création dans la langue. Ainsi, Ràdio País est un outil pour l'occitan en essayant d'être en phase avec la diversité de ces usages.

Elle est, aujourd'hui, un média structuré et professionnalisé de dimension régionale. Elle s'écoute dans le sud de la Gascogne et est membre fondateur de la FIMOC (Fédération Interrégionale de Médias Occitans) qui regroupe plusieurs structures ouvrant à la valorisation l'occitan dans le domaine de l'audiovisuel.

Adreça deu sièti sociau / Adresse du siège social :
Féderation Vivre au Pays
77, avenenguda deus lilas - 64000 Pau.
05 59 68 62 47
fvp.radiopais@gmail.com

 

Ràdio País Bigòrra
13, rota de l'Esteus (route de l'Estéous)
65140 LESCURRI (Lescurry)
06 70 16 13 69

Ràdio País Gèrs
36, arrua deus Canarís (rue des Canaris)
32000 AUSH
06 51 01 81 90